Obchodní podmínky

Obchodní podmínky ke stažení

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY TOMTON S.R.O.

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky („Všeobecné obchodní

podmínky“) se v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona

č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisu

(„Občanský zákoník“) vztahují na uzavření jakékoli smlouvy mezi

Odběratelem a Dodavatelem a jsou nedílnou součástí každé takové

smlouvy, nedohodnou-li se strany výslovně ve smlouvě jinak.

1.2 Obsahuje-li smlouva, jíž jsou tyto Všeobecné obchodní podmínky

součástí, odchylnou úpravu než tyto Všeobecné obchodní podmínky,

má přednost smlouva.

2. DEFINICE

2.1 Kromě definic specifikovaných jinde v těchto Všeobecných obchodních

podmínek se pro účely těchto Všeobecných obchodních podmínek

uplatní tyto definice:

(a) „Dodavatel” znamená společnost TOMTON s.r.o., se sídlem na

adrese Velké Albrechtice 276, PSČ: 742 91, IČO: 286 14 836,

zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v

Ostravě, sp. zn. C 34803;

(b) „Odběratel” znamená jakoukoliv fyzickou osobu – podnikatele

či právnickou osobou, která uzavře s Dodavatelem Smlouvu.

(c) (d) „Předmět koupě” má význam specifikovaný ve Smlouvě;

„Smlouva” znamená smlouvu o spolupráci uzavřenou mezi

Dodavatelem a Odběratelem;

(e) „Strany” znamená společně Dodavatel a Odběratel.

3. PŘEDMĚT KOUPĚ

3.1 Na základě Smlouvy se Dodavatel zavazuje dodat a předat Odběrateli

Předmět koupě a umožnit Odběrateli nabýt vlastnické právo

k Předmětu koupě, a Odběratel se zavazuje Předmět koupě převzít a

zaplatit sjednanou Kupní cenu.

4. INSTALACE PŘEDMĚTU KOUPĚ

4.1 Pokud je ve Smlouvě sjednána instalace Předmětu koupě, uplatní se

ustanovení tohoto čl. 4.

4.2 4.3 4.4 Dodavatel realizuje instalaci Předmětu koupě na místě a ve lhůtě

sjednané ve Smlouvě či prostřednictvím e-mailu mezi Stranami, a to za

využití svých zaměstnanců a/nebo třetích osob-subdodavatelů.

Za účelem instalace je Odběratel povinen zajistit tzv. minimální

připravenost stavby, sjednanou ve Smlouvě. Dokud není minimální

připravenost stavby zajištěna, neběží termíny pro instalaci a Dodavatel

nemůže být s instalací Předmětu koupě v prodlení.

Odběratel je povinen umožnit v termínu domluveném s Dodavatelem

vstup do prostor, jakož i Dodavatelem požadované přívody a vývody a

umožnit Dodavateli použití elektřiny, vody a případně dalších služeb

v místě instalace.

4.5 4.6 4.7 4.8 4.9 Odběratel se zavazuje zaplatit Cenu za instalaci ve výší sjednané ve

Smlouvě. Na Cenu za instalaci se přiměřeně užijí ustanovení o Kupní

ceně. V případě, že k instalaci z důvodů na straně Odběratele nedojde,

povinnost k úhradě Ceny za instalaci nezanikne.

Neumožní-li Odběratel zahájení instalace v termínu sjednaném s

Dodavatelem, je Dodavatel oprávněn účtovat Odběrateli náklady

marného výjezdu v paušální výši 15.000 Kč.

Vyžádá-li si to provozní situace v rámci místa instalace, zejména bude-

li místo instalace nezpůsobilé k realizaci Smlouvy, je Dodavatel

oprávněn přerušit instalaci Předmětu koupě či jeho konkrétní dílčí

části. V takovém případě se posouvají veškeré lhůty pro splnění

závazků Dodavatele dle Smlouvy po dobu, po kterou je instalace

Předmětu koupě pozastavena.

Odběratel je povinen instalaci Předmětu koupě potvrdit na předávacím

protokolu svým podpisem a razítkem s firmou Odběratele. Předávací

protokol může být dle uvážení Dodavatele součástí dodacího listu či

faktury. Odběratel není oprávněn odepřít převzetí instalovaného

Předmětu koupě pouze pro drobné vady a nedodělky neznemožňující

jeho užívání.

V případě instalace Předmětu koupě-rekuperace platí následující:

(a) instalace je provedena ve třech milnících, a to (i) provedení

rozvodů na stavbě; (ii) instalace rekuperační jednotky; a

(iii) otestování a zaregulování funkčnosti jednotky po zhotovení

stavby;

(b) po skončení každého milníku bude provedená část instalace

protokolárně předána Odběrateli;

(c) okamžikem předání a převzetí příslušné dílčí části instalace

přechází na Odběratele nebezpečí škody na instalovaném

Předmětu koupě či jeho části.

5. DODACÍ PODMÍNKY

5.1 5.2 5.3 5.4 Dodavatel dodá Odběrateli Předmět koupě za podmínek dle parity

INCOTREMS 2020 sjednané ve Smlouvě, a to s dílčími odchylkami

sjednanými ve Smlouvě či v těchto Všeobecných obchodních

podmínkách.

Pokud Dodavatel zajišťuje dodání Předmětu koupě, zavazuje se

Odběratel místo plnění připravit k vykládce, vč. zajištění bezpečnosti a

dostatečného prostoru pro vykládku, jinak není Dodavatel v prodlení s

dodáním Předmětu koupě.

Dodavatel je povinen dodat spolu s Předmětem koupě rovněž doklady

a návody potřebné k převzetí a užívání Předmětu koupě.

Odběratel je povinen Předmět koupě převzít a převzetí potvrdit na

předávacím protokolu svým podpisem a razítkem s firmou Odběratele.

Předávací protokol může být dle uvážení Dodavatele součástí dodacího

listu či faktury. Odběratel není oprávněn odepřít převzetí Předmětu

koupě pouze pro drobné vady a nedodělky neznemožňující jeho

užívání.

5.5 5.6 5.7 5.8 5.9 6. 6.1 6.2 6.3 6.4 6.5 6.6 6.7 Vlastnické právo k Předmětu koupě přechází na Odběratele až úplným

zaplacením Kupní ceny. Nebezpečí škody na Předmětu koupě přechází

na Odběratele dle sjednané parity.

Pokud Odběratel Předmět koupě nepřevezme či jeho převzetí odmítne,

ačkoli Dodavatel plnil řádně a včas, je Odběratel v prodlení. V takovém

případě je Odběratel povinen nést náklady na náhradní doručení a

Odběratel se jako ukladatel zavazuje zaplatit Dodavateli skladné ve výši

0,05 % z částky Kupní ceny Předmět koupě za každý den prodlení

s převzetím.

Převzetím Předmět koupě a potvrzením v dodacím nebo přepravním

listě Odběratel prohlašuje, že Předmět koupě nemá zjevné vady. Má-li

Předmět koupě při předání vady, sepíše o tom Dodavatel s Odběratelem

protokol, jehož náležitostí je popis vady a prohlášení Odběratele, že

odmítá Předmět koupě převzít pro tyto vady.

Dodavatel je oprávněn i bez předchozí souhlasu Odběratele rozhodnout

o dodání Předmětu koupě ve více dílčích dodávkách.

Prodlení Dodavatele s plněním zapříčiněné vyšší mocí či třetími

stranami, zejména (i) výpadek dodávek energií, (ii) prodlení výrobců a

dodavatelů vstupních materiálů, (iii) nesjízdnost vozovek, (iv) počasí

neumožňující instalaci Předmětu koupě apod. nejsou důvodem k

odstoupení od Smlouvy na straně Odběratele ani důvodem pro jiný

postih. O dobu, po kterou nemohl Dodavatel plnit v důsledků

skutečností uvedených v předchozí větě, je Dodavatel oprávněn

prodloužit lhůtu pro dodání Předmět koupě či provedení jeho instalace.

KUPNÍ CENA, CENA ZA INSTALACI

Kupní cena a Cena za instalaci jsou vždy sjednány ve Smlouvě.

Dodavatel je oprávněn požadovat po Odběrateli zálohu či zálohy (dle

milníků) na Kupní cenu, a to až do výše 100 % Kupní ceny. V takovém

případě se jakákoliv lhůta k dodání Předmětu koupě automaticky

posouvá o dobu, po kterou není záloha uhrazena. To samé se uplatní

přiměřeně i na Cenu za instalaci.

Splatnost všech faktur je 10 dnů ode dne jejího doručení na e-mailovou

adresu Odběratele. Do doby uhrazení Zálohy není Dodavatel v prodlení

s žádným plněním, lhůta pro splnění povinností neběží.

Uhrazená záloha bude následně započtena oproti vystavené faktuře.

V rozsahu, v jakém nebude Kupní cena nebo Cena za instalaci

předmětem zálohy, je Odběratel povinen je zaplatit na základě faktury

vystavené Dodavatelem po dodání Předmětu koupě (v případě Kupní

ceny), respektive po jeho instalaci (v případě Ceny za instalaci).

V případě prodlení Odběratele s úhradou Kupní ceny, Ceny za instalaci

či kterékoliv její části má Dodavatel právo po Kupujícím požadovat

zaplacení zákonného úroku z prodlení zvýšeného o 10 %.

V případě, že jakékoliv daně či vstupní ceny materiálu, zboží či služeb

nezbytných k výrobě či instalaci Předmětu koupě budou navýšeny před

jeho dodáním či instalací, je Dodavatel oprávněn jednostranně navýšit

Kupní cenu, a to tak, že se Kupní cena navýší odpovídajícím způsobem

o míru daného nárůstu pořizovací ceny konkrétní položky. V takovém

případě však má Odběratel právo od Smlouvy odstoupit, a to nejpozději

do 48 hodin od doručení oznámení o navýšení ze strany Dodavatele.

Okamžikem úplného zaplacení Kupní ceny přechází na Odběratele

vlastnické právo k Předmětu koupě.

1 / 27. 7.1 PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ, ZÁRUKA

Dodavatel poskytuje Odběrateli záruku za jakost jednotlivých částí

Předmětu koupě a/nebo jeho instalace, a to rozdílně na jednotlivé části

dle rozpisu, který tvoří přílohu Smlouvy.

7.2 Odběratel nemá právo ze záruky, pokud vadu způsobila po přechodu

nebezpečí škody vnější událost, například vyšší moc, jednání

Odběratele či třetích osob odlišných od Dodavatele.

7.3 Odběratel je povinen provádět údržbu Předmětu koupě v souladu s

dokumentací, která bude Odběrateli předána spolu s Předmětem

koupě. Pokud vada, na kterou se vztahuje záruka, vznikne v důsledku

porušení této povinnosti Odběratele, nemá Odběratel právo ze záruky.

7.4 Bude-li Odběratel v záruční době chtít provádět jakékoliv práce mající

vliv na stav Předmětu koupě, je povinen to nejdříve písemně oznámit

Dodavateli. Pokud tak Odběratel neučiní a v důsledku těchto prací

vznikne na Předmětu koupě vada, nevztahuje se na takovou vadu

záruka poskytnutá Dodavatelem.

7.5 Odběratel je povinen prověřit množství a jakost Předmětu koupě

neprodleně po jeho dodání.

7.6 V případě zjištění zjevných vad (zejm. kompletnost dodávky, poškození

balení) je Odběratel povinen uplatnit práva z vadného plnění bez

zbytečného odkladu, nejpozději při převzetí Předmětu koupě.

7.7 Po převzetí Předmětu koupě nebo jeho části odpovídá Dodavatel pouze

za jiné než zjevné vady, které měl Předmět koupě v době převzetí. Vady

je Odběratel povinen vytknout nejpozději do 3 dnů od jejich zjištění, a

to v každém případě před uplynutím záruční doby, a učinit veškeré

kroky vedoucí k minimalizaci vzniklé vady. Předmět koupě bude

zhotoven v souladu se závaznými českými technickými normami.

Dodavatel nezaručuje soulad Předmětu koupě s technickými normami

jiných států či nezávaznými normami. Za vady Předmětu koupě se

nepovažují skutečnosti týkající se Předmětu koupě, které jsou

způsobeny respektováním zadání Odběratele, resp. vyplývají

z takového zadání, a to bez ohledu na to, zda Dodavatel Odběratele

upozornil no potenciální nevhodnost pokynu Odběratele.

7.8 7.9 Práva z vadného plnění musí být uplatněna písemně.

Oznámení o uplatnění práv z vadného plnění musí obsahovat název

Předmětu koupě, reklamované množství, číslo faktury a datum dodání.

7.10 Dodavatel je povinen se k uplatněným právům z vadného plnění

vyjádřit do 7 dnů ode dne doručení oznámení obsahující všechny

předepsané údaje a uvést, zda tvrzenou vadu uznává. V případě, kdy

Dodavatel tvrzenou vadu uzná, může Dodavatel dle svého uvážení:

(a) odstranit vadu formou opravy vady nebo dodáním nové věci či

její části; nebo

(b) poskytnout Odběrateli slevu z Kupní ceny. V takovém případě

Dodavatel vystaví Odběrateli dobropis na přiměřenou slevu

z Kupní ceny, odpovídající vytýkané vadě.

7.11 Na případné vady instalace Předmětu koupě se uplatní ustanovení

tohoto článku obdobně.

8. PRÁVA DUŠEVNÍHO VLASTNICTVÍ

8.1 Pro případ, kdy za účelem vytvoření Předmětu koupě či jeho části

Odběratel poskytne Dodavateli výrobní dokumentaci

(„Dokumentace“), splňující požadavky na autorské dílo ve smyslu

zákona č.121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s

právem autorským a o změně některých zákonů („Autorský zákon“),

poskytnutím takové Dokumentace:

(a) Odběratel uděluje Dodavateli nevýhradní oprávnění (licenci či

podlicenci) Dokumentaci užít způsoby nezbytnými k vytvoření

Předmětu koupě a/nebo jeho instalaci, a to včetně úprav, pokud

nebude původní podoba dle uvážení Dodavatele proveditelná;

(b) Odběratel prohlašuje, že disponuje řádným titulem

k Dokumentaci a je oprávněn Dodavateli oprávnění dle čl. 8.1(a)

Dodavateli poskytnout.

8.2 Dodavatel je výslovně oprávněn Dokumentaci užít dle svého uvážení i

při výrobě jakýchkoliv výrobků pro jakékoliv třetí strany.

9. OMEZENÍ ODPOVĚDNOSTI

9.1 Dodavatel nebude Odběrateli odpovědný za jakékoliv nepřímé škody,

zejména za případný ušlý zisk. Celková odpovědnost Dodavatele je

omezena (i) v případě dodání Předmětu koupě (tj. včetně škody

způsobené vadným plněním) částkou skutečně uhrazené Kupní ceny ke

dni vzniku škody a (ii) v případě instalace Předmětu koupě částkou

skutečně uhrazené Ceny za instalaci ke dni vzniku škody.

10. MARKETINGOVÁ SPOLUPRÁCE

10.1 Odběratel dává souhlas Dodavateli s užitím loga Odběratele, jakož i

případně instalovaného Předmětu koupě u Odběratele v rámci

marketingových materiálů webových stránek či na Dodavatelových

účtech na sociálních sítí.

10.2 Strany mohou sjednat ve Smlouvě či e-mailem další individuální způsob

marketingové spolupráce.

11. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

11.1 Odběratel má právo od Smlouvy odstoupit v případě, že:

(a) Dodavatel je v prodlení s plněním delším než 30 dní a ani po

písemné výzvě nedojde z jeho strany k plnění;

(b) bude vůči Dodavateli zahájeno insolvenční řízení ve smyslu

zákona č. 182/2006 Sb., insolvenčního zákona („Insolvenční

zákon“); to neplatí v případě, kdy příslušným insolvenčním

soudem dojde k odmítnutí insolvenčního návrhu pro zjevnou

bezdůvodnost ve smyslu § 128a Insolvenčního zákona; nebo

(c) Dodavatel je v likvidaci.

11.2 Dodavatel má právo od Smlouvy odstoupit v případě, že:

(a) Odběratel je v prodlení se zaplacením Kupní ceny, Ceny za

instalaci, zálohy nebo jakékoli jejich části delším než 30 dní;

(b) bude vůči Odběrateli zahájeno insolvenční řízení ve smyslu

Insolvenčního zákona; to neplatí v případě, kdy příslušným

insolvenčním soudem dojde k odmítnutí insolvenčního návrhu

pro zjevnou bezdůvodnost ve smyslu § 128a Insolvenčního

zákona; nebo

(c) Odběratel je v likvidaci.

11.3 Odstoupení je účinné doručením písemného oznámení o odstoupení

druhé Straně. Byla-li již část Předmětu koupě (i) dodána a/nebo

instalována a zároveň (ii) zaplacena (postačí prostřednictvím zálohové

platby), jsou Strany oprávněny odstoupit pouze ve vztahu

k nerealizované části dodávky.

12. DALŠÍ USTANOVENÍ

12.1 Žádná ze Stran není oprávněna Smlouvu, jakož i jakékoliv dílčí nároky

z takové Smlouvy vyplývající, postoupit na kteroukoliv třetí osobu i bez

souhlasu druhé Strany, a to s výjimkou splatných pohledávek

Dodavatele na úhradu Kupní ceny či její části.

12.2 Strany budou komunikovat primárně prostřednictvím e-mailu, a to z /

na e-mailové adresy uvedené ve Smlouvě. Strany shodně potvrzují, že

tato komunikace splňuje požadavky na písemnou formu. Tím není

dotčeno právo Stran doručovat prostřednictvím datových zpráv

v souladu s platnými právními předpisy.

12.3 Strany na sebe pro účely Smlouvy přebírají nebezpečí změny okolností

ve vztahu ke všem skutečnostem, které existovaly v době uzavření

Smlouvy, byť se Stranám staly známé až po jejím uzavření.

12.4 Bude-li jakékoli ustanovení Smlouvy či těchto Všeobecných obchodních

podmínek shledáno příslušným soudem nebo jiným orgánem

zdánlivým, neplatným, nebo nevymahatelným, bude takové ustanovení

považováno za vypuštěné ze Smlouvy či těchto Všeobecných

obchodních podmínek a ostatní ustanovení Smlouvy či těchto

Všeobecných obchodních podmínek budou nadále trvat, pokud lze

předpokládat, že by Strany tuto Smlouvu uzavřely i bez takového

ustanovení, pokud by zdánlivost, neplatnost nebo nevymahatelnost

rozpoznaly včas (oddělitelné ujednání). Strany v takovém případě bez

zbytečného odkladu uzavřou takové dodatky ke Smlouvě, které umožní

dosažení výsledku stejného, a pokud to není možné, pak co nejbližšího

tomu, jakého mělo být dosaženo zdánlivým, neplatným, nebo

nevymahatelným ustanovením.

12.5 Znění Všeobecných obchodních podmínek může Dodavatel měnit či

doplňovat, a to oznámení Odběrateli minimálně 30 dnů před

plánovanou účinností změny. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva

a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Všeobecných

obchodních podmínek.